30 April 2013

Segmen Topup 24 Jam Fizgraphic

Assalamualaikum w.b.t




Assalamualaikum w.b.t

Segmen ini akan berlangsung selama 24 jam sahaja mulai pada jam ini.
So besok pada pukul 12 Tengahari bertarikh 1 Mei 2013 akan TAMAT.
Segmen ini ditaja oleh Fizgraphic, EmasPutih, CikLyeen, Hakimie, Cimie, Alia dan Amirul.

Syarat-syaratnya :

Buat entry bertajuk :
Segmen Topup 24 Jam Fizgraphic


Follow blog tersebut :

Like Fan Page

Follow Google +


Follow Twitter




WAJIB Copy paste coding entry yang diberikan dibawah ini dan paste kan ke ruanganhtml post. *kalau x faham sila ikut step dibawah*




SIAP? Tinggalkan link entry di ruangan komen di bawah.

HADIAH :
Top Referal
RM10 x 4

Random
RM5 x 8

SELAMAT MENJOINKAN DIRI!


29 April 2013

Muslimah dan Drama Korea

Assalamualaikum w.b.t
fenomena muslimah kita yang ‘tersampuk’ kegilaan menonton drama Korea dan juga meminati para pelakonnya secara berlebihan.


ASAS
Mengapa perlu dibincangkan tentang drama Korea sahaja? Mengapa tidak dikaitkan sekali filem-filem melayu, filem-filem hollywood, filem-filem aksi dari China dan sebagainya?
Memang benar, ramai juga yang obses atau fanatik dengan filem komedi dari barat, umpamanya filem Big Mama ataupun filem-filem horror umpamanya Saw dan Final Destination. Begitu juga ada yang fanatik dengan filem-filem aksi dari China umpamanya IP Man, Fearless dan sebagainya.
Tetapi isu drama Korea menarik perhatian kerana fenomenanya berbeza.
Fenomena ini boleh mengundang ‘demam’ dan demam drama Korea ini agak kronik, sehingga mampu menjadikan ‘pesakit’ itu seakan angau, hilang fokus belajar, suka berangan-angan mat jenin dan paling dahsyat, terlibat dengan pembaziran masa yang sungguh parah.
Lebih malang, demam ini kebanyakannya menimpa wanita muslimah kita termasuklah yang berada di jurusan agama.
Justeru dalam isu ini, saya kira elok kita perhatikan kepada beberapa perkara :

PERTAMA : SYARIAT
Di dalam Al-Quran ada perintah supaya menundukkan pandangan, dengan ertikata lain menjaga pandangan kita daripada melihat kepada yang bukan mahram. Lelaki didahulukan dalam ayat tersebut, kemudian diikuti dengan wanita.
Memang benar, di sana sini kerapkali larangan memandang ini dititikberatkan kepada lelaki sahaja, sehingga wanita dilupakan. Lelaki dilarang memandang wanita, tetapi wanita tidak kisah kalau memandang lelaki. Mungkin, sesetengah berpendapat sifat malu wanita sudah cukup menjadi benteng penghalang.
Tidak kurang juga yang beralasan :
“Lelaki kalau pandang wanita boleh naik syahwat, bahaya. Tetapi wanita lain, dia tak naik syahwat kalau pandang lelaki..”
Cuba rujuk balik kepada ayat Allah. Perintah menundukkan pandangan itu dihighlightkan kepada kedua-dua, lelaki dan wanita. Meskipun suruhan kepada lelaki didahulukan dalam ayat pertama dan untuk wanita dalam ayat kedua, itu tidak bermakna suruhan menundukkan pandangan bagi wanita boleh dipandang enteng.
Ataupun , adakah kita sanggup mengatakan bahawa Allah menyebut suruhan itu secara sia-sia? Maha Suci Allah dari perbuatan yang sia-sia. Setiap suruhan dan larangan sesungguhnya terkandung hikmah dan kepentingan yang sangat besar untuk manusia.
Maka, mahu atau tidak, wanita juga perlu mengambil berat soal menjaga pandangan dari kaum adam. Tidak kiralah di alam nyata mahupun di dalam filem dan drama.

KEDUA : KEPERLUAN ATAU KEHENDAK
Menonton filem atau drama bukanlah suatu yang wajib ataupun keperluan kepada manusia. Dengan makna, kita tidak mati jika tidak menonton filem. Justeru, memandang aurat bukan mahram di dalam filem atau drama adalah merupakan pilihan kita sendiri dan bukannya suatu yang dipaksakan kepada kita.
Ia berbeza dengan wanita-wanita yang membuka aurat di sekeliling kita. Kita mungkin akan terlanggar tiang jika mahu mengelak dari memandang wanita yang membuka aurat. Begitu juga dengan wanita. Berada di khalayak untuk sesuatu urusan sehingga membuka ruang pandang kepada bukan mahram adalah perkara yang dimaafkan. Kecuali jika kita sengaja memandang, maka itu jelas haram.
Berbalik kepada drama Korea, tiada siapa yang memaksa anda untuk menonton melainkan anda sendiri. Jadi anda perlulah sedar bahawa, sebarang kemaksiatan yang berlaku di hadapan anda adalah di bawah tanggungjawab anda sendiri dan anda mempunyai pilihan samada untuk meninggalkan ataupun meneruskan.

KETIGA : FANATIK DAN OBSES
Adalah suatu yang malang bagi seorang mukmin, jika ditimpa keobsesan kepada orang kafir dan fasiq yang sedikit pun tidak mendatangkan manfaat kepadanya. Ini jelas terjadi kepada peminat fanatik drama dan pelakon Korea.
Ia berbeza dengan minat dan kekaguman kita terhadap seseorang tokoh. Mereka kita jadikan sebagai idola dan pencetus motivasi. Ini suatu yang berbeza. Kegilaan kepada pelakon Korea adalah kegilaan yang terfokus kepada cara dia berlakon, rupa paras, kacak, hensem, comel, romantik, pandai bermadah kata, pandai menyanyi dan sebagainya.
Bahkan ada yang menghabiskan masa meng’google‘ gambar pelakon kegemarannya, mendownload serta menyimpan pula pelbagai klip video lagu Korea yang disukainya.
Kegilaan seperti ini sama sekali tidak mengundang faedah. Berapa ramai yang menonton drama Korea kerana mahukan moral of the story berbanding yang menonton dan hanyut dengan angan-angan dan perasaan masing-masing.
Kesemua ini, jika tidak dikawal akan membawa hati kita kepada berkurangnya rasa cinta dan kasih kepada Allah serta Rasul. Di waktu kita melihat keelokan rupa paras, ianya tidak kita kembalikan kepada Allah. Di waktu kita melihat sesuatu kesedihan dan ‘lakonan’ takdir, maka kita tidak kembalikan kepada Allah. Kita hanya menonton dan mengagumi makhluk-makhluk dalam lakonan tersebut sahaja.

KEEMPAT : LALAI
” Saya risau, ramai kawan-kawan saya yang obses dengan cerita Korea, mereka menjadi sangat lalai..”
Ya. Itulah point nya. Kelalaian. Pembaziran masa. Hilang fokus.
Sebagai contoh, muslimah yang sebelumnya rajin mengulangkaji pelajaran dan menggunakan masa untuk membaca bahan ilmiah, tetapi setelah ‘tersampuk’ kegilaan kepada drama Korea, jadual hariannya tunggang langgang.
Anehnya, tunggang langgang itu tidak menjadikan dirinya ‘susah’ sebaliknya selesa dan bahagia pula. Ini kerana dia sudah terbang ke suatu dunia yang penuh dengan warna warni ciptaan manusia.
Suatu perkara yang perlu difahami tentang drama Korea ialah, jalan ceritanya sengaja dibentuk supaya bersambung-sambung dan benar-benar menjadikan perasaan penontonnya terbuai-buai dan ‘nak lagi-nak lagi’.
Suntikan maut inilah yang akhirnya mematikan diri anda yang sebenar.
Di luar, anda menjaga pandangan dari kaum adam. Kononnya, kerana mahukan pasangan yang soleh suatu hari nanti. Tetapi di dalam bilik, wajah pelakon Korea itulah yang menjadi teman setia anda sampai ke dalam selimut. Gambar ditampal di dinding bilik dan di ‘dinding hati’. Dalam solat terbawa-bawa, dalam mimpi terngigau-ngigau. Dalam bilik kuliah, hanyut entah ke mana.

KELIMA : SIFAT MALU
Inilah yang menjadikan wanita muslimah sebagai subjek utama. Mengapa secara luaran, anda malu untuk menyatakan cinta kepada seseorang lelaki kecuali dengan ikatan pernikahan yang sah, tetapi di dalam, anda begitu tidak malu meluahkan rasa ‘cinta’ dan minat anda kepada ‘mamat-mamat’ Korea?
Oh..Hensemnya dia! Aku jatuh cinta!
Aku suka hero cerita ni. Sangat caring..romatik..wah..sukanya..sukanya..
Kemudian, apabila ditegur dan dinasihati, jawabnya :
Aku suka je, minat je, bukan betul-betul pun
Alah..biasalah minat, macam lelaki minat siti norhaliza, aku minat mamat Korea
Hakikatnya, itulah simptom yang terhasil daripada pokok permasalahan iaitu terhakisnya sifat malu dari dalam diri. Apabila pandangan tidak dijaga, hati akan ditimpa musibah. Lantas lahirlah pelbagai alasan mempertahankan diri meskipun hati sendiri tidak beroleh ketenangan.

KESIMPULAN
Saya lebih cenderung mengajak kita mengambil sikap pertengahan. Kerana itu saya tidak mahu mengatakan haram dan haram semata-mata, tanpa meraikan fitrah dan keperluan insan. Kalau mahu menonton, tontonlah sekadarnya sahaja.
Sekadar mahu menghilangkan tension. Sekadar mahu mengalih perhatian. Sekadar mahu menghilangkan bosan. Sekadar mahu menghiburkan hati.
Tetapi kalau berhari-hari, berminggu-minggu hanya itu yang dihadap, itu ‘sekadarnya’ kah?
Bukan semua cerita Korea itu bersambung episod, ada juga yang dibuat dalam satu cerita pendek sahaja, tetapi yang terfokus di sini adalah drama Korea yang berjela-jela panjangnya, sehingga anda tidak bisa menonton sekadar setengah atau satu jam. Itu bukan lagi termasuk dalam kategori harus, bahkan boleh sampai tahap makruh atau haram kepada melibatkan kelalaian hati dan pembaziran masa tanpa keperluan.
Maka berwaspadalah. Isu ini perlu dijadikan teguran dan ‘kempen’, bukan serangan dan hukuman. Mereka yang terlibat mungkin tidak sedar dan mungkin juga sedar, tetapi sedang berusaha melawan keobsesan mereka sendiri.
Pesan pada mereka ; kalau anda tidak dapat menahan hati dengan hanya melihat satu episod, maka jalan terbaik adalah jangan tonton walaupun satu episod. Mencegah itu, sesungguhnya jauh lebih baik dan selamat.
InsyaAllah..Semoga bermanfaat..

Siapa baik hati,Ringan jari..jom klik sini > Mari Bersedekah
                                                Dan sini> Mari bersedekah

28 April 2013

Bahu

Assalamualaikum w.b.t

Tatkala dihentak keluh kesah dunia...
Kita pasti punya rasa ingin meluah bicara...
Terasa ingin ada bahu untuk bersandar seketika..

Kali ini..
Mari kita hayati kisah bahu

Bahu manusia..
kejap ada
kejap tiada
bukan bermaksud mereka berdusta
tapi kerana mereka tak selamanya ada bersama kita
bahu mereka bukan milik kita..
bukan untuk kita sahaja
Lalu,
Tatkala kita benar-benar perlukan bahu untuk menyeka air mata seketika
Jangan terlalu mengharap bahu mereka ada sampai ke akhirnya
kerna mereka juga punya tuntutan di atas dunia..

Saya hadirkan kisah bahu
bahu yang sangat istimewa
sentiasa ada meski kita tak nampak kewujudannya..
yang melihat dengan hati
yang merasa dengan jantung
yang berjalan dengan penghidupan..
pasti akan melihat bahu ini
bahu yang sentiasa menemani tidak kira kemana kita melangkah kaki
bahu yang sentiasa memujuk esakan kita..
bahu yang sentiasa memburai tangis kita dan bangkit sebagai insan baru semula..

Bahu ini
bukan milik kita
tapi sentiasa ada untuk kita
sampai bila-bila
kerna ia bahu hadiah istimewa dari Pencipta
untuk kita mengubat rasa..

Bersandar di bahu Pencipta,pasti tenang-tenang jiwa

Bahu yang Ghaib tapi jelas di hati,itulah bahu Pencipta Abadi..

Sapa baik hati,Ringan jari, jom klik sini > Mari bersedekah

The 2nd Giveaway by Farah Arina

Assalamualaikum w.b.t


Jom join!!klik Banner di atas ^__^

Kena taG: Emildza Jayy
Anisah

Sapa Baik hati,Ringan jari,jom klik sini >Mari Bersedekah

26 April 2013

Solat Istikharah, TataCara dan Doa

Assalamualaikum w.b.t
Di hari jumaat nie,Penghulu segala hari nie marilah kita sama2 menambahkan ilmu pengetahuan..berkenaan solat istikharah..

Solat Sunnat Istikharah
Solat ini dilakukan untuk mendapatkan petunjuk, terutama bila seseorang dalam keraguan memutuskan mana yang terbaik diantara dua perkara yang diragukan. Jika timbul keraguan dalam hati untuk memilih atau mengambil keputusan dalam sesuatu perkara, contohnya: apakah aku harus menolak atau menerima? Keraguan makin terasa, keputusan tidak dapat dipastikan setelah melihat masing-masing ada kelebihan dan keburukannya.

Oleh yang demikian, hendaklah menyerahkan pada Yang Maha Kuasa untuk memilihnya. Sebelum seseorang mengambil keputusan ia dianjurkan solat istikharah dua rakaat.

Dengan mengharapkan agar ditunjukkan Allah untuk mendapatkan pilihan yang terbaik. Jika keraguan masih mempengaruhi fikiran untuk menentukan pilihan, ulangilah solat istikharah dan membaca doanya, walaupun pengulangan sampai 7 kali berturut-turut. Selepas itu, bertawakkal kepada Allah, pilihlah salah satu daripadanya, ambillah yang mana arah ‘hati’ lebih cenderung setelah berdoa. Jangan menimbulkan lagi keraguan, yakinlah bahawa itu adalah pilihan terbaik dari yang Maha Kuasa.

Jangan merasa kecewa andai ternyata dalam keputusan yang dipilih menimbulkan keinginan yang tidak disukai. Ingatlah bahawa ini adalah yang telah digariskan pada azali yang tidak dapat dielakkan, besar kemungkinan mengandungi hikmah, membawa kebaikan dimasa akan datang, hendaklah tetap mempunyai husnuz-zan kepada Allah.

Tata Cara Shalat Istikharah
Tata cara solat istikharah lebih kurang sama dengan solat subuh, Hanya niatnya saja yang berlainan, iaitu berniat solat istikharah. dilaksanakan sebelum tidur ataupun setelah bangun tidur. Sangat baik dilakukan sesudah lewat tengah malam disaat sunyi, supaya hati lebih khusyuk dalam mengemukakan permohonan kepada Allah. Solat ini sangat peribadi sifatnya. Sebab itu harus dikerjakan sendirian. Solat ini tidak memakai azan atau iqamah.

Lafaz niat:-
Ushalli Sunnatal Istikharaati Rak’ataini Lillahi Ta’aala
Sahaja Aku sembahyang sunnat istikharah 2 rakat tunai kerana Allah Ta’ala

Rakaat pertama-
Baca surah Al-fatihah dan surah Al-kafirun

Rakaat kedua-
Baca surah Al-fatihah dan surah Al-ikhlas
Selepas salam, bacalah doa yang disarankan dalam istikharah.
Dalam berdoa sebaiknya menyebutkan permintaan yang ingin diberikan petunjuk oleh Allah s.w.t. misalnya: “Ya Allah, jika hal ini….(sebutkan namanya)”


Doa istikharah

Setelah selesai solat, berdoa seperti yang dianjurkan oleh Rasulullah SAW:

doa-istikhaerah
Allaahumma inni astakhiiruka bi’ilmika, wa astaqdiruka biqudratika wa as aluka min fadhlikal azhiim. Fa innaka taqdiru wa laa aqdiru, wata’lamu wa laa a’lamu, wa anta allaamul ghuyuub.
Allaahumma inkunta ta’lamu anna haadzal amra khairun lii fii diinii wama’aasyii wa ‘aaqibati amrii, ‘aajili amrii wa aajilihi faqdurhu lii wa yassirhu lii tsumma baarikliifiihi. Wa inkunta ta’lamu anna haadzal amra syarrun lii fii diinii wa ma’aasyii wa ‘aaqibatu amrii ‘aajili amrii wa aajilihi fashrif annii washrifni ‘anhu waqdur liyal khairahaytsu kaana tsumma ardhinii bihi, innaka ‘alaa kulli syai-in qadiir

Ertinya:-
“Ya Allah, aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil. Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.
Ya Allah, jika hal ini (***) dalam pengetahuanMu adalah baik bagiku, baik pada agamaku, baik pada kehidupanku sekarang dan masa datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian berilah aku berkah daripadanya.
Tetapi jika dalam ilmuMu hal ini (***) akan membawa bencana bagiku dan bagi agamaku, membawa akibat dalam kehidupanku baik yang sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu.”


Semoga bermanfaat InsyaAllah..
Sapa Baik hati,Ringan jari,jom klik sini >Mari Bersedekah


25 April 2013

Alhamdulillah..Matrikulasi

Assalamualaikum w.b.t
Ya Allah..Kemarin cek Form 6 x dapat..wahh Sedihh ..
Heran juga kwan2 sume dapat..knapa aQ x dpt..hurmm
Rupanya ada hikmah..Aq dpt Matrikulasi Horayy..
Klik untuk tumbesaran
Rupanya jgak..klu dapat tawaran Matrikulasi x kan dpt twaran form 6..
aQ sebanarnya x prnah trfikir akan dtawarkan mtrikulasi..tpi heran juak..kawan2 yang dapat keputusan lgi baik dri aQ x pulak dpat..knpa arh??
Tpikan..aQ x pasti lagi nie maw kah x..huhh..pening.. 
Ya Allah permudahkanlah segala urusan kami ya Allah..






23 April 2013

First time di review ^__^

Assalamualaikum w.b.t
Klik untuk tumbesaran
Terima kasih adik Nabila sebab review blog sya,n anda yg prtama review..hikhik.. 
Alaa xtau nma sya buat pgetahuan adik n rakan2 blogger yg lain nma sya yg sbenar Nurain bt Isham,kwn2 slalu panggil yen/ain.. hihi
Ermm..blog nie mmg berat ckit n tak pandai nak kurangkn berat tu..bagi sapa2 yg ada tips ringankan blog sharelah ngan saya..maklumlah sya nie newbie lgi,mula brblog nie suda lma tpi mmandangkn selama 5 thun brgelar pelajar Asrama mnyebabkan sya kurang aktif brblog..hikhik
sudah habis spm nie brulah byak masa trluang..
ok lah..
Assalamualaikum.. ^__^

22 April 2013

Buat Kaum Hawa

Assalamualaikum w.b.t
Masa buka fb tdi,ada pulak kwn yg post nie..
"Wahai saudariku HAWA.. TUTUPLAH AURATMU.. aku ini manusia yang lemah.. imanku mudah goyah.. walau ku cuba menjadi nakhoda kepada imanku.. namun benar terasa payah.. ketahuilah HAWA.. auratmu itu mungkin perhiasan diri di atas muka bumi.. tetapi ia mungkin menjadi BAHAN BAKAR API di akhirat nanti..

"Wahai saudariku HAWA.. Terciptanya engkau dari tulang rusuk kami.. maka sanggupkah kami melihat tulang rusuk kami sendiri terbiar retak, kerana maruahnya dipijak.. Ketahuilah HAWA.. MAHARMU semahal MARUAHMU.. Selangkah kakimu keluar dari rumah tanpa meutup aurat, maka selangkah jua ayahmu mendekati neraka.. Dan jika kamu dilempar masuk ke neraka kelak, maka 4 orang dari kalangan kami akan turut dilempar bersama kamu.. "Ayahmu, Suamimu,Abang-abangmu, dan Anak-anak Lelakimu.."
tahukah kalian bahawa kami ini bakal menjadi anak lelaki,abang,suami, dan ayah kepadamu suatu hari kelak? tarikanmu bukan sahaja HEBAT DI DUNIA.. malah lebih hebat di akhirat kelak..

"Wahai HAWA.. kasihanilah kami.. Lindungilah mata kami dari melihat auratmu.. Tutuplah auratmu.. sebelum ia ditutup.. dan dibawa ke hadapan kami utuk disolatkan nanti... "
InsyaAllah..Sama2 kita ambil pengajaran..

The Longest Giveaway Ever by Ain

Assalamualaikum w.b.t
Klik banner tuk join!! hadiah ohsem dsediakn..cepat Klik!!
Kata2 smangat n tips Buat Ain:
Blajar rajin-rajin(usaha tangga kjayaan),study smart yer..hihi  
Jangan tinggal solat 5 waktu klu xde halanganlah,buat solat2 sunat,solat hajat,solat taubat..hati kita bersih insyaAllah apa yg kita belajar mudah ingat "ilmu itu cahaya, dan cahaya Allah tidak akan dberikn kpd hambanya yg brbuat maksiat(mlakukn brdosa)"
dengar cakap mak bapa n jgan sakitkan hati mereka,supaya kita sentiasa mendapat Redha ibubapa ..
 Jaga hubungan baik kita dgn sahabat2 kerana ianya mempengaruhi pmbelajaran kita..
Bertawakallah kepada Allah..kita hanya merancang,Allah yg menntukan
InsyaAllah, Allah akan mmpermudahkan segala urusan Ain..
Yakin boleh..InsyaAllah Ain boleh!!
Gud luck!!

21 April 2013

Short Segmen: Like and Win! Part 2

Assalamualaikum w.b.t

Jom join short segmen: Like and Win! part 2 :)

Mudah Giveaway By Iezwa Razk

Assalamualaikum w.b.t


Tarikh tamat :- 30 April 2013 (Akan berubah mengikut keadaan)
Pemilihan pemenang adalah secara Random

#1 GIVEAWAY by Ariesha Safri

Assalamualaikum w.b.t.


Jom join!!klik banner diatas ^__^

20 April 2013

2nd bombastic Giveaway by Cik Amabee

Assalamualaikum w.b.t


Hadiah
Aztec Peplum
hadiah misteri
Shawl
pakaian wanita
Organiser Bag
Voucher rm5
Beg/Purse

Jom join!!klik banner diATAS ^__^


19 April 2013

SEGMEN: KAMI & BLOG AWAK!

Assalamualaikum w.b.t

Segmen ini dijayakan oleh CCK, Aisya Humaira, FizGraphic dan Cik Lyeen

TARIKH BERLANGSUNGNYA SEGMEN
11.00 MALAM (19.04.2013) - 11.00 MALAM (20.04.2013)
Jom join..klik banner yg comel tu..^__^
 

Segmen : Gadis Blogger DSLR

Assalamualaikum w.b.t


Nickname:Rennyen
Tudung:Biru muda
Baju:Biru tua

Kena Tag:RaraaNur Mahirah
Jom Join..Klik banner diatas (^__^)

makan Giveaway by miratul Reyyah

Assalamualaikum w.b.t


 Senarai Hadiah

Kek Lapis Sarawak x 1
 Popiah Perisa Keju x 1
  Popiah Simpul Kasih x 1
Kacang Telur x 1
 Maruku x 1
Kuih Sepit x 1
Kuih Lidah x 1

JOM JOIN!! klik banner diatas
TEMPOH : 18/04/2013 - 5/05/2013

18 April 2013

Bunga ros

Assalamualaikum w.b.t
Malam nie aQ agak boring,pastu,tetiba pulak tfikir mau wat bunga ros haha,ble letak d header taw dmana syak..cantek tak?? cantik lah sangat..




 
So,kalau da yg brminat ambiklah..jgn lupa bgi taw ya..
Thanks..^__^

Simple Giveaway by YayaHatsumi

Assalamualaikum w.b.t

 
Hadiah-hadiah
1x Tudung bawal printed
2x Brooch reben
1x Mini travel bag -gambar 
5x Handmade bookmarks (2 each) 
2x Cursor nama
15x Topup RM5 
1x Topup RM10
1x Doodle
5x Bloglist sebulan
13x Header
6x Review
 
Jom join!!klik banner yg comel tu..^__^
Tamat:21/04/2013- 2 ptg 

Gwiyomi

Assalamualaikum w.b.t
 Sekarang nie mnjadi kgilaan ramai tidak kira bangsa,agama mahupun negara lagu Gwiyomi nie..
AQ pon suka juak nie lagu,cumil..


Nie penyanyi asalnya.. Hari..
Yang len2 tu byak jga dutube tpi aQ malaslah nak tempek kat sni sbab byak btul cover yg dbuat..ada yg comel,ada jgak yg buat2 comel..haha
tpi ada 1 nie aQ mau tempek dsini Gwiyomi gadis brtudung tjuknya comel je orngnya mcm korea2 jga mukanya,cute.. tpi bila baca komen2 dbawahnya kesian pulak x jadilah letak dsini...rupanya tuan punya video 2 dah padam,tpi orang lain yang upload balik..


lepas 2 byak pulak orang kutuk2 dia..kesian dia



Bagi aQ kalau mau nasihat 2 biar lah berhemah,bukan kah Rasulullah sering berpesan agar sentiasa berhemah dalam menegur.. biar kena dengan caranya,nie pigi maki-mahun dia kenapa??
Yg diatas tu kira oklah sikit..sikit syak..ada lgi yg lebih truk ..
 Adusshh..dunia..dunia..nielah yang akn trjadi lau umat islam ndak ikut sunnah Rasulullah..membabi buta(aQ tak maki arh..mnatawlah ada yg ndak phm pa tu mmbabi buta)
Ada beberapa prkra tu mgkin betul tpi itulah x kena dgn caranya..
Laman sosial memang kita bebas mw cakap apa syak tpi berpada-pada.. sbb apa yg kita prkatakan itu mempamerkan siapa diri kita..
aQ pon bukan lah mau backing sesiapa.. tpi saling ingat mgigati sesama islam..
So,kalau ada trkasar bahasa..aQ pon manusia jgak..yang sering melakukn ksilapan..
Harap2 kita boleh muhasabah dri kta sndiri..
InsyaAllah..
 Comelkan..Song ji hyo brtudung..haha







Topup Giveaway by SD and Mailey

Assalamualaikum w.b.t

 
Tamat pada 24.04.2013 jam 12petang
 
Join??klik banner diatas ^__^ 

My First GA by Kniedaz

Assalamualaikum w.b.t

Tarikh tutup 21 April 2013
Soalannya...kira berapa jumlah anak patung yang ada dalam gambar.

Hanya tiga pemenang yang akan dipilih. Good luck!

 Klik gambar diatas untuk join !!

Jawapan:25 anak patung

 

17 April 2013

Giveaway BFF FOREVER.

Assalamualaikum wb.t.

Alhamdulilah.. Seperti dijanjikan, hari ini angah akan umumkan bahawa angah akan mengadakan 1Giveaway yang diberi nama Giveaway BFF FOREVER. Giveaway ini akan berlangsung lebih kurang 2 minggu iaitu dari tarikh hari ini (8 April 2013) dan akan tamat pada 21 April 2013. Hadiah pula adalah tajaan dari ramai penaja yang baik hati sudi bekerjasama untuk GIVEAWAY kali ini.




Syarat-Syarat Menyertai Giveaway BFF FOREVER ialah:

  1. FOLLOW Blog penganjur SEDINGINSALJU & DJH, Add To Circle Google +Mohamad Khairil dan Like DiariJejakaHangat.
  2. Wajib LIKE.FOLLOW blog sponsor2 berikut.
  3. Buat entri bertajuk Giveaway BFF FOREVER.
  4. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen entri ini.
  5. Pemenang akan ditentukan melalui cabutan bertuah secara manual.
TOP REFFERAL juga dicari!!
BLOG PENGANJUR | DJH | SEDINGINSALJU |
BLOG SPONSOR | FIQA | RIEYA | ONE | AKMA | ERNY | SHAKIRAH | FIK |
LIKE FANPAGE SPONSOR |


KLIK SINI untuk lihat HADIAH

16 April 2013

1st giveaway by ARTisamess

Assalamualaikum w.b.t


#SENARAI HADIAH  lebih 30 hadiah
1.  1x  top4 rm5.00

2.  2x background 

3. 5x review blog 

4. 2x bloglist selama sebulan
5. 1x top long sleeves

6. 1x shawl 

7. 3x bloglist 

8. 1x vouncher rm5.00 

9. 1x lolipop hp strap

10. 3x penanda buku 

11. 3x doodle muslimah

12. 1x top4  maxis rm5.00

13. 2x top4 rm5.00 

14. 2x keychain 

15. 2x keychain nama sulaman

16. 1x top4 rm5.00

17. bloglist
Kena tag:Sini|Sini|Sini|Sini
Jom Join,klik banner diatas..^__^

Menang Bersama Segmen ERAZ FADLI Sempena Pageview 1 Juta..

Assalamualaikum w.b.t 


ERAZ FADLI mengajak semua blogger untuk join Menang Bersama Segmen ERAZ FADLI Sempena Pageview 1 Juta.. Segmen yang sangat simple dan insyaallah akan memberi manfaat kepada semua.. Semua ini bersempena blog ERAZ FADLI mencapai Pageview 1 Juta.. Segmen ini bermula pukul 2.30 Petang (Selasa - 16 April 2013 hingga 2.30 Petang (Rabu - 17 April 2013) sahaja.. 24 Jam!

DUA blogger yang bertuah akan mendapat Top-Up RM 5.. Pemilihan melalui Mr. Random.org..
Syarat : -
  1. Follow blog Eraz, dan like Page E'raz Fadli..
  2. Buat tajuk entri Menang Bersama Segmen ERAZ FADLI Sempena Pageview 1 Juta..
  3. Copy coding code yang telah disediakan di SINI dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish entri..
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen ini..
# Senang.. Idea cara yang simple dan mudah ini dikreditkan kepada blogger MiaLiana..

MINI CONTEST : KIRA BATU KRISTAL by MAMA DARWIISH

Assalamualaikum wbt

 
Jawapan:43 biji
Klik banner tuk join^__^

15 April 2013

MEGA GIVEAWAY by Nisa, Iza dan Saadah

Assalamualaikum w.b.t


HADIAH
  • Noor Najwa - Bloglist & Review (5 pemenang)
  • Ainul Asyirah Asyiqeen - Header (2 pemenang) 
  • Nur Diyana Zakhi - Rantai & Gelang (2 pemenang)
  • Fatin Adam Merican - Header, cursor dan banner (2)
  • SHafiza's Collection - Topup RM5 (2 pemenang)
  • Wilma.int - Lip tint (1 pemenang)
  • Miraa Hussin - TonyMoly Facial mask (1 pemenang)
  • Nabila biela - Bloglist (3 pemenang)
  • Xiao Xandria - Ruang Iklan (2 pemenang)
  • Zinnia Z A Online Shop - Topup RM10 (1 pemenang)
  • Nur Azie - Pashmina (1 pemenang)
  • Tulisangadisbosan - Bekas contact lens (3 pemenang)
Jom join..Klik banner diatas ^__^

Experience Giveaway By Miya & Syara

Assalamualaikum w.b.t
TAMAT PADA 15 APRIL 2013
 



Nielah kawan2 yg sntiasa mwarnai hidupQ.. ada kalanya kami brsatu, ada kalanya kami jga brgaduh walaupun hal yang kecil..tapi itulah namanya kawan..bak kata pepatah sedangkan lidah boleh tergigit..haha
tpi bila kami sudah berjauhan mengikut haluan masing2, rindu saat gmbira n brduka brsama..
kerana, itulah namanya kawan..
bukan yang sentiasa ada didepan mata..
tapi yang sentiasa di hati..
Ukhwah fillah..

Kena taG:Condoriano
              tulip merah
                Ros Marlina 
                 Nieni Ramlan
                   Nurul Barakah
             Fatin Aziz
                 Waniezunidan

Segmen Sahabat Selamanya by DiyanaHani

Assalamualaikum w.b.t






Segmen ini dianjurkan untuk merapatkan hubungan silaturrahim sesama blogger.Bak kata pepatah “ yang jauh,didekat-dekatkan, dan yang dekat,dirapat-rapatkan”.
Segmen ini diadakan selama seminggu,bermula pada 12/4/2013 sehingga 11.59 malam 19/4/2013.


Syarat yang perlu dipatuhi:

1)Mempunyai blog.
2)Follow blog ini dan like page blog ini.(kat sidebar)
3)Follow dan like sponsor.
4)Copy coding yang telah disediakan dan pastekan di ruangan HTML.
5)Letakkan URL entri di ruangan komen.

Sponsor:

Blog
Vanida/Ismah/Aimi

Page:



Copy Coding ini:

Hadiah yang bakal dimenangi:

Peplum(1),Keychain.(3),Pashmina.(1),Kerongsang.(1),Review blog.(5),Topup RM5(2),Header(1),Cursor(1)
Pemenang akan dipilih melalui top referral dan cabutan bertuah oleh saya sendiri.


Segmen Sahabat Selamanya by DiyanaHani di jayakan oleh DiyanaHani,The Rossele,Ismah, Vanida,dan Aimi

Segmen copy paste ini inspired by Kak Mia Liana.

Diharap semua blogger sudi merajinkan diri menyertai segmen ini.
Jangan lupa blogwalking untuk mencapai tujuan utama segmen ini diadakan.

Apa tunggu lagi..Klik banner dan Join!
p/s: Kalau tak boleh klik banner.Klik kat ayat bawah banner tu k.






14 April 2013

Saya Nak Free Gift by Miratul Reyyah

Assalamualaikum w.b.t


Senarai Hadiah

1) Shawl  x 1

2) Tudung Bawal x 1

3) Cute Note Book x 1

4)  Sleeping Mask x 1

5) Clean & Clear cleanser x 1

6) Face mask x 1

Tempoh: 14 April - 9 Mei 2013

Join??klik banner diatas..^__^

Iyraa Cariyno Mencari Follower

Assalamualaikum w.b.t


Jom join!! klik banner dIAtas..^__^

13 April 2013

Giveaway by DI #2

Assalamualaikum w.b.t

 

Hadiah dan pembahagian hadiah? SINI. *34 pemenang dicari!
Senarai Peserta? SINI. *updated 12/4/2013
Tarikh tutup? 30/4/2013 
jom join!!klik banner diatas ^__^  

Segmen:1000 Followers!

Assalamualaikum w.b.t


Hadiah
  1. 1X-TOPUP RM10 
  2. 2X-TOPUP RM10
  3. 2X-KERONGSANG
  4. 10X-HEADER BLOG
  5. 3X-VOUCHER 10% FELT CRAFT
  6. 2X-DOODLE
  7. 2X-TOPUP MAXIS RM5
  8. 3X-TOPUP RM5
  9. 2X-HEADER BLOG
  10. 1X-HEADER
  11. 2X-FRIDGE MAGNET
  12. 2X-TAPAK IKLAN
 Menarik bukan!!
Jom join!! klik banner diatas..
tarikh tamat:20 April 2013

11 April 2013

Saya Nak T-Shirt I Love Korea Dari UzairOthman.com

Assalamualaikum w.b.t
DSC_0434
Klik Banner untuk join!!
Kenapa sya suka T-shirt korea??
Bismillahirahmanirahim..
  1.  Negara korea nerupakan antara negara yg agak sya kagumi kerana kecantikan n kekacakan artis2 nya samada menjalani pmbedahan plastik mahupun tidak..Amboi,skemanya ayat..haha.Oleh itu, aQ dengan berbesar hatinya lau dapat t-shirt tu,InsyaAllah..
  2. Masa dsekolah, ada sorang kwan nie yang duduk dsebelahQ yg juga mrupakan peminat kpop mcm aQ,tunjuk dia punya pen,dia kata" ui,kau tau kah,pen nie kan aunt Q beli dkorea taw.." lepas tu aQ pon kluarkan pen highlight yg aq pinjam dri kwan kelas sbelah, aQ kata" kau tengok highlight Q 'Made in Korea'nee" dia pun kata"alahh..'Made in Korea' tpi sekali tengok kilang dSabah nie juga.. Dalam hati aQ 'pen je pon,jgnlah nak poyo sangat'.

-Bah,itu sajalah faktor yang menyebab kan aQ nak T-shirt tu..sorry admin, sabab berjela-jela ayat tu sebab admin kata ceritakan,dia x kata nyatakan, ada beza tu haha..tu nasib baik aQ buat ada nombr 1,2..lau aQ buat karangan nahhHH,ndak kah sandik tu membaca..hahaha
-Biarpon sebabnya cuma 2,tapi orang sabah bilang 'ndak apa,asalkan ada'
-Sorry juga sebab agak sabahan sikit ayat2 sya.nie dsebabkan sya sayang bahasa n dialek saya..mudah-mudahn Admin faham,InsyaAllah..
Wasalam.. ^__^



 

©Copyright by Rennyen.Allright reserved since October 2011.Memory of Q of Pheonix