18 April 2013

Gwiyomi

Assalamualaikum w.b.t
 Sekarang nie mnjadi kgilaan ramai tidak kira bangsa,agama mahupun negara lagu Gwiyomi nie..
AQ pon suka juak nie lagu,cumil..


Nie penyanyi asalnya.. Hari..
Yang len2 tu byak jga dutube tpi aQ malaslah nak tempek kat sni sbab byak btul cover yg dbuat..ada yg comel,ada jgak yg buat2 comel..haha
tpi ada 1 nie aQ mau tempek dsini Gwiyomi gadis brtudung tjuknya comel je orngnya mcm korea2 jga mukanya,cute.. tpi bila baca komen2 dbawahnya kesian pulak x jadilah letak dsini...rupanya tuan punya video 2 dah padam,tpi orang lain yang upload balik..


lepas 2 byak pulak orang kutuk2 dia..kesian dia



Bagi aQ kalau mau nasihat 2 biar lah berhemah,bukan kah Rasulullah sering berpesan agar sentiasa berhemah dalam menegur.. biar kena dengan caranya,nie pigi maki-mahun dia kenapa??
Yg diatas tu kira oklah sikit..sikit syak..ada lgi yg lebih truk ..
 Adusshh..dunia..dunia..nielah yang akn trjadi lau umat islam ndak ikut sunnah Rasulullah..membabi buta(aQ tak maki arh..mnatawlah ada yg ndak phm pa tu mmbabi buta)
Ada beberapa prkra tu mgkin betul tpi itulah x kena dgn caranya..
Laman sosial memang kita bebas mw cakap apa syak tpi berpada-pada.. sbb apa yg kita prkatakan itu mempamerkan siapa diri kita..
aQ pon bukan lah mau backing sesiapa.. tpi saling ingat mgigati sesama islam..
So,kalau ada trkasar bahasa..aQ pon manusia jgak..yang sering melakukn ksilapan..
Harap2 kita boleh muhasabah dri kta sndiri..
InsyaAllah..
 Comelkan..Song ji hyo brtudung..haha







2 ulasan :

D'Lafee berkata...

Nasihat yang berguna , agar orang kita lebih muhasabah diri..

*Followed.. Do follow me back. Saya orang baru. :)

http://delafeesencyclopedia.blogspot.com/

Rennyen berkata...

@D'LafeeThanks.. sya dah follw awak..

 

©Copyright by Rennyen.Allright reserved since October 2011.Memory of Q of Pheonix